Orosz szövegértés 1 (BTOR508BA)

Gyakorlat

Orosz spec. 2. félév

Dr. Regéczi Ildikó

 

A szeminárium keretében a hallgatók szövegértésének a fejlesztése három szinten zajlik:

1. Az első szintet a B1, illetve B2-es szintű rövidebb szövegek olvasása, majd a megértést ellenőrző feladatsorok kitöltése és a megértést akadályozó, eddig még ismeretlen nyelvtani jelenségek megbeszélése jelenti.

2. Hallás utáni szövegértés gyakorlása B2-es szintű nyelvi anyag segítségével: a szövegek meghallgatását követően ellenőrző feladatsorok elvégzése. Egyszerűbb kérdésekre szóbeli válasz megfogalmazása.

3. Esszé- és interjúrészletek olvasása. Szabad beszélgetés a harmadéves irodalmi képzéshez közelebb segítő szövegek alapján.

A gyakorlati órák a fenti hármasság elvére épülnek, ezen elemek ismétlődően szerepelnek a felépítésben. A szemináriumi jegyadás feltétele: aktív órai részvétel; szódolgozatok, valamint a félév végén az órai munkához hasonló, megértést ellenőrző feladatlapot magában foglaló ZH megírása.

 

Felhasznált tankönyvek és szövegek:

Всё. Проблемные тексты

Székely András – Székely Nyina  Tomori Lajosné: Шаг ​за шагом 2. Bp., Nemzeti Tankönyvkiadó, 2008.

Набоков, В.: О хороших читателях и хороших писателях. http://lib.rus.ec/b/161480/read

Ерофеев, Виктор: Десять лет спустя. Литературный альманах Метрополь. Москва, Текст, 1991. 5-13/ http://antology.igrunov.ru/after_75/periodicals/metropol/1087390559.html

Ерофеев, В.: Поминок по советской литературе. In: Страшный суд: Роман. Рассказы. Маленькие эссе. Москва. 1996. / http://www.fedy-diary.ru/?p=3883

Синявский, Андрей: Последнее слово на суде. In: Синявский и Даниэль на скамье подсудимых. New York, Inter-Language Literary Associates 1966. 107-115. / http://imwerden.de/pdf/siniavski_daniel_stenogramma_processa_1966.pdf

Евгений Водолазкин: О литературе. In: Е. Водолазкин: Дом и остров, или Инструмент языка. Москва, АСТ, 2018.

 

 

Legutóbbi frissítés: 2025. 03. 02. 13:10